ثبت نام پیام نور رشته باغبانی - تولید و فراوری پسته

ثبت نام بدون کنکور رشته باغبانی - تولید و فراوری پسته  دانشگاه پیام نور بدین صورت است که در آن داوطلبان بدون نیاز به شرکت در کنکور سراسری میتوانند براساس سوابق تحصیلی وارد رشته باغبانی - تولید و فراوری پسته  دانشگاه پیام نور شوند. در واقع این دانشگاه در مقطع کارشناسی ، علاوه بر اینکه از طریق برگزاری آزمون سراسری پذیرش دانشجو دارد ، یک روش بدون آزمون و البته آسانتر جهت ورود داوطلبان به مقطع کارشناسی نیز با طرح بدون کنکور رشته باغبانی - تولید و فراوری پسته  دانشگاه پیام نور ارائه می دهد.

در چندسال اخیر تحصیل در رشته باغبانی - تولید و فراوری پسته  دانشگاه پیام نور بدلیل عدم اجبار حضور دانشجو در کلاس و همچنین شهریه پایین این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه ها و موسسات مورد توجه بسیاری از داوطلبان قرار گرفته است و بسیاری از داوطلبان علاقه مند به شرکت در دوره های بدون کنکور پیام نور هستند.

 

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور رشته باغبانی - تولید و فراوری پسته  دانشگاه پیام نور

ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نوربخصوص رشته های بدون کنکور رشته باغبانی - تولید و فراوری پسته  دانشگاه پیام نور هر ساله در دو نوبت و در بازه زمانی مشخصی که از طریق سازمان سنجش اعلام می شود بصورت اینترنتی و از طریق سایت sanjesh.org انجام می گیرد و داوطلبان واجد شرایط میتوانند برای انجام امور ثبت نام خود در سایت سازمان سنجش اقدام نمایند.

ثبت نام ورودی مهر ماه رشته باغبانی - تولید و فراوری پسته  دانشگاه پیام نور در دو سال اخیر از نیمه دوم بهمن ماه با انتشار دفترچه رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری شروع میشود و داوطلبان تا شهریور ماه میتوانند نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته خود اقدام کنند.

همچنین ورودی بهمن رشته باغبانی - تولید و فراوری پسته  دانشگاه پیام نور نیز معمولا بصورت تکمیل ظرفیت اعلام میشود و از نیمه دوم آبان ماه دفترچه رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور رشته باغبانی - تولید و فراوری پسته  دانشگاه پیام نور منتشر می شود که متقاضیان تحصیل در این دوره ها میتوانند با بررسی رشته های موجود در مراکز رشته باغبانی - تولید و فراوری پسته  دانشگاه پیام نور ، پس از انتخاب رشته مورد علاقه خود میتوانند با دردست داشتن مدارک مورد نیاز جهت انجام ثبت نام ، به صورت حضوری به دانشگاه مربوطه مراجعه نمایند.

البته قابل ذکر است ثبت نام فراگیر پیام نور با بدون کنکور متفاوت می باشد.

پذیرش در طرح بدون کنکور رشته باغبانی - تولید و فراوری پسته  دانشگاه پیام نور از طریق سوابق تحصیلی داوطلبان و بدون برگزاری هیچ آزمونی صورت می پذیرد ، بدین صورت که اولویت قبولی با داوطلبانی می باشد که دارای مدرک تحصیلی مرتبط با رشته انتخابی و معدل بالاتری هستند.

روش ثبت نام بدون کنکور رشته باغبانی - تولید و فراوری پسته  دانشگاه پیام نور

  1. گام اول ورود به سایت sanjesh.org و انتحاب گزینه "سراسری" از منوی سمت راست سایت
  2. گام دوم دانلود دفترچه ثبت نام براساس سوابق تحصیلی رشته باغبانی - تولید و فراوری پسته  دانشگاه پیام نور می باشد
  3. مطالعه دفترچه راهنما و اطلاع از ز مدارک و شرایط ثبت نام بدون کنکور پیام نور.
  4. خرید کارت اعتباری و سریال ثبت نام و پرداخت هزینه ثبت نام پیام نور
  5. درج سریال ثبت نام و اطلاعات کارت خریداری شده در صفحه ثبت نام براساس سوابق تحصیلی رشته باغبانی - تولید و فراوری پسته  دانشگاه پیام نورو تکمیل اطلاعات خود را در فرم ثبت نام
  6. آپلود یک قطعه عکس 4*3 با فرمت jpg در فرم ثبت نام.
  7. دریافت شماره پرونده و کد رهگیری پس از تکمیل فرم ثبت نام و پرینت آن صفحه.

شرایط ثبت نام بدون کنکور رشته باغبانی - تولید و فراوری پسته  دانشگاه پیام نور

شرایط عمومی

  • اعتقاد به دین اسلام
  • عدم عناد و دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم سوءپیشینه و فساد اخلاقی و عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • متناسب بودن توانایی جسمانی با رشته انتخابی

شرایط اختصاصی

·         پذیرش داوطلبان در رشته های بدون کنکور رشته باغبانی - تولید و فراوری پسته  دانشگاه پیام نور ، صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و با در نظر گرفتن معدل کتبی و کل دیپلم ، با توجه به نوع آن و رشته انتخابی انجام می گیرد.

·         دانش آموزان سال آخر دوره دوم متوسطه نظام آموزشی جدید ، می توانند ثبت نام خود را انجام دهند و پس از پایان امتحانات نهایی و دریافت کارنامه از سوی وزارت آموزش و پرورش ، نسبت به ثبت معدل کتبی خود اقدام نمایند.

·         دریافت و ارائه مدارک دیپلم نظام آموزشی جدید یا قدیم ، پیش دانشگاهی و یا کاردانی (فوق دیپلم) تا تاریخ 31 مرداد ماه ، برای داوطلبان نیمسال اول و تا تاریخ 30 دی ماه برای داوطلبان ورودی نیمسال دوم الزامی است.

·         دارندگان مدرک دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم که فاقد مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی هستند ، مجاز به ثبت نام و شرکت در این دوره ها نمی باشند.

·         داوطلبان  جهت ثبت نام رشته های کارشناسی پیام نور ، می توانند بدون در نظر گرفتن نوع مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی خود ، فرآیند انتخاب رشته را انجام دهند.

  • داوطلبانی که شرایط استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگری را دارند میبایست کد پیگیری 12 رقمی اخذ شده از ارگان های مربوطه را در فرم ثبت نام وارد نمایند.
  • داشتن کارت پاین خدمت و یا عدم مشکل وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان آقا.

    مدارک مورد نیاز برای ثبت نام بدون کنکوررشته باغبانی - تولید و فراوری پسته  دانشگاه پیام نور

در روش پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پبام نور که بصورت حضوری می باشد (نیمسال دوم)، داوطلبان می‌توانند به چندین دانشگاه یا موسسه پذیرنده موجود در دفترچه راهنمای ثبت نام، درخواست پذیرش دهند ولی در نهایت فقط می‌توانند در یکی از رشته محل‌ هایی که با پذیرش آن‌ها موافقت شده است، ثبت‌ نام نموده و ادامه تحصیل دهند.

برای مشاو.ره رشته باغبانی - تولید و فراوری پسته  دانشگاه پیام نور می توانید به سایت https://moshaverin.org/مراجعه نمایید.

داوطلبان برای اخذ پذیرش باید، طبق فراخوان دانشگاه‌ها و موسسات پذیرنده، مدارک لازم را که بشرح ذیل می باشد، در زمان تعیین شده به دانشگاه‌ ها و موسسات ارسال کنند:

1- اصل و یا گواهی مدرک تحصیلی دیپلم چهارساله نظام قدیم با امضاء و مُمهور به مُهر دبیرستان یا سازمان آموزش پرورش برای ورود به رشته باغبانی - تولید و فراوری پسته  دانشگاه پیام نور

2- اصل و یا گواهی مدرک تحصیلی دیپلم نظام جدید با امضاء و مُمهور به مُهر دبیرستان یا سازمان آموزش و پرورش.

3- اصل و یا گواهی مدرک پیش‌دانشگاهی با امضاء و مُمهور به مُهر دبیرستان یا سازمان آموزش پرورش.

4- گواهی اخذ مدرک کاردانی برای آن دسته از دارندگان مدرک دیپلم نظام جدید که فاقد مدرک پیش‌دانشگاهی می‌باشند.

5- اصل شناسنامه و 2 برگ کپی از صفحات آن.

6- اصل کارت ملی و 2 برگ کپی از آن.

7- شش قطعه عکس 4×3 تهیه شده در سال جاری.

8- مدرک نظام وظیفه برای برادران مشمول.

9 – دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت dipcode.medu.ir

رشته باغبانی - تولید و فراوری پسته  دانشگاه پیام نور