رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد رشته باغبانی - تولید و فراوری پسته

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد رشته باغبانی - تولید و فراوری پسته  : هرساله در راستای جذب داوطلبان جهت تحصیل در رشته های ارائه شده در این دانشگاه ثبت نامی برگزار می گردد و فرصت مناسبی است برای داوطلبانی که قصد ورود به دانشگاه آزاد در رشته باغبانی - تولید و فراوری پسته  به صورت بدون آزمون را دارند و همچنین داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده و رتبه مناسبی را جهت قبولی در رشته مورد علاقه خود کسب ننموده اند ، فرصت خواهند داشت از طریق شرکت در دوره های بدون کنکور دانشگاه آزاد رشته باغبانی - تولید و فراوری پسته  مجددا شانس خود را برای ورود به دانشگاه آزاد امتحان کنند.

دانشگاه آزاد در تمام گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان به صورت بدون کنکور و در دو نوبت مهر ماه و بهمن ماه از داوطلبان واجد شرایط به صورت بدون آزمون و صرفا براساس سوابق تحصیلی ثبت نام به عمل می آورد.

دوره های بدون کنکور دانشگاه آزاد رشته باغبانی - تولید و فراوری پسته  در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته انجام می گیرد که . داوطلبان می توانند در زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد در صورت دارا بودن شرایط و مدارک لازم ، نسبت به ثبت نام و درج کد رشته محل های خود اقدام کنند.

 

ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد رشته باغبانی - تولید و فراوری پسته  در تمام مقاطع ورودی مهر و ورودی بهمن به صورت اینترنتی و از سایت رسمی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org صورت می گیرد.

توصیه می کنیم حتما مقالات رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد و www.azmoon.org را مطالعه نمایید.

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد رشته باغبانی - تولید و فراوری پسته

نیمسال اول تحصیلی (مهر ماه)

زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد رشته باغبانی - تولید و فراوری پسته  برای نیمسال اول معمولا از نیمه دوم اردیبهشت ماه شروع شده و در دو مقطع کاردانی و کارشناسی به دو صورت پیوسته و ناپیوسته ثبت نام صورت می گیرد. متقاضیان شرکت در این دوره ها تا اواخر شهریور ماه فرصت خواهند داشت جهت ثبت نام به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کرده و با در نظر گرفتن تمام شرایط و ضوابط ، اقدام به انتخاب رشته نمایند.

نیمسال دوم تحصیلی (بهمن ماه)

دانشگاه ، در نیمسال دوم تحصیلی نیز به پذیرش داوطلبان می پردازد و ثبت نام ترم بهمن از نیمه دوم دی ماه شروع شده و تا اواخر بهمن ماه ادامه خواهد داشت. این مرحله از ثبت نام نیز بصورت اینترنتی و آنلاین بوده و سایت دانشگاه آزاد به آدرس اینترنتی www.azmoon.org به عنوان مجری برگزاری و ثبت نام این دوره می باشد که داوطلبان میتوانند در بازه زمانی اعلام شده با داشتن مدارک مربوطه ثبت نام و انتخاب رشته خود را نهایی نمالیند.

داوطلبان عزیز توجه نمایید که درصورت تغییر زمان ثبت نام دانشگاه آزاد رشته باغبانی - تولید و فراوری پسته  در هر دو نیمسال تحصیلی ، از طریق همین سامانه خدمت شما داوطلبان اطلاع رسانی خواهد شد.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد رشته باغبانی - تولید و فراوری پسته

همانطور که اشاره شد دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی و کارشناسی بصورت پیوسته و ناپیوسته بصورت بدون کنکوردانشجو می پذیرد ولی برای شرکت در این دوره ها ، تمامی متقاضیان بایستی شرایط شرکت در هریک از این مقاطع را که در دفترچه راهنمای ثبت نام دانشگاه آزاد درج می شود را داشته باشند تا بتوانند مجاز به ثبت نام و انتخاب رشته شوند. در ادامه به بررسی شرایط ثبت نام در دوره های کاردانی و کارشناسی خواهیم پرداخت.

شرایط ثبت نام دوره کاردانی:

دوره کاردانی دانشگاه آزاد رشته باغبانی - تولید و فراوری پسته  از 4 نیمسال تحصیلی تشکیل می شود که به فارغ التحصیلان این دوره مدرک فوق دیپلم تعلق می گیرد. افرادی که قصد ثبت نام در دوره کاردانی پیوسته را دارند باید مدرک تحصیلی (دیپلم) مرتبط با با رشته انتخابی شان داشته باشند. داوطلبانی که دارای دیپلم شاخه های کاردانش ، فنی حرفه ای و هنرستان نظام قدیم هستند ، می توانند در دوره کاردانی پیوسته ثبت نام نمایند.در واقع داوطلبانی که دیپلم فنی و کاردانش دارند می بایست در رشته های کاردانی پیوستهادامه تحصیل دهند.

ولی داوطلبانی که دیپلم رشته های نظری را دارند میتوانند در رشته های کاردانی ناپیوسته ادامه تحصیل دهند و از رشته های این دوره اقدام به انتخاب رشته نمایند.

علاقمندان به ثبت نام در مقاطع کاردانی دانشگاه آزاد رشته باغبانی - تولید و فراوری پسته  ، مجاز به انتخاب حداکثر 20 کد رشته محل از بین رشته های ارائه شده می باشند.

شرایط ثبت نام دوره کارشناسی:

مقطع کارشناسی در دانشگاه آزاد به دو صورت پیوسته و ناپیوسته ارائه می شود . کارشناسی پیوسته دوره ای 4 ساله می باشد که فارغ التحصیلان موفق به اخذ مدرک لیاسنس پیوسته خواهند شد. داوطلبانی مجاز به شرکت در دوره کارشناسی پیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد می باشند که دارای دیپلم نظام جدید و یا مدرک پیش دانشگاهی باشند.

دارا بودن مدرک فوق دیپلم نیز از شرایط ثبت نام آزاد کارشناسی ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی) می باشد.

داوطلبانی که قصد ثبت نام در دوره کارشناسی پیوسته رشته باغبانی - تولید و فراوری پسته  و کارشناسی ناپیوسته دارند میتوانند اقدام به انتخاب 20 رشته محل نمایند و هیچ محدودیتی برای تغییر رشته نخواهند داشت.

نکات مهم

·         متقاضیان شرکت در دوره کارشناسی پیوسته محدودیتی برای انتخاب رشته مورد علاقه خود ندارند.

·         دارندگان مدرک کاردانی محدودیتی برای انتخاب رشته دلخواه خود در دوره کارشناسی ناپیوسته نخواهند داشت.

·         متقاضیان برای ثبت نام در نیمسال اول دانشگاه آزاد تا 31 شهریور ماه و برای ثبت نام ورودی بهمن تا 30 بهمن ماه ، فرصت خواهند داشت تا مدارک فوق را تهیه نمایند.

·         متقاضیان آقا نباید در زمینه خدمت سربازی مشکلی داشته باشند.

·         افرادی که دارای دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش نظام جدید بوده اما مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی نداشته باشند ، امکان ثبت نام در دوره های کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته برایشان فراهم نخواهد بود.

·         برای انجام ثبت نام ابتدا دفترچه ثبت نام بدون کنکور آزاد را متناسب با مقطع موردنظر خود دانلود نمایید.

 

مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد رشته باغبانی - تولید و فراوری پسته

 

مدارک ثبت نام آزاد بدون کنکور معمولا شامل اطلاعات و مشخصات فردی داوطلب از قبیل کد ملی ، شماره شناسنامه ، نام پدر ، تاریخ تولد و … می باشد که داوطلبان بایستی تمامی این اطلاعات را به طور دقیق در فرم ثبت نام اینترنتی تکمیل کنند.

·         فایل اسکن عکس 3*4 یا 6*4 داوطلب (فرمت عکس باید jpg و حجم آن نباید کمتر از 70 کیلوبایت باشد)

·         اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی دیپلم از جمله معدل ، عنوان مدرک دیپلم و تاریخ فارغ التحصیلی

·         اطلاعات محل سکونت ( آدرس محل سکونت ، شماره تلفن ثابت ، شماره تلفن همراه ، کد پستی و ...

·         اطلاعات رشته محل های مورد تقاضا طبق دفترچه ثبت نام

·         خرید کارت اعتباری ثبت نام و تهیه شناسه و رمز عبور ثبت نام

توصیه می شود تمامی اطلاعات لازم و فایل عکس را قبل از آغاز فرآیند ثبت نام آماده سازید تا در فرایند ثبت نام با مشکلی مواجه نشوید.

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد رشته باغبانی - تولید و فراوری پسته