ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان رشته حفاری چاه های نفت و گاز

مدارس تیزهوشان رشته حفاری چاه های نفت و گاز هرساله با هدف جذب دانش آموزان علاقه مند به تحصیل در این مدارس اقدام به برگزاری آزمون ورودی می نماید و دانش آموزان بسیاری داوطلب شرکت در آزمون ورودی این مدارس می باشند، زیرا مدارس تیزهوشان رشته حفاری چاه های نفت و گاز کیفیت آموزشی مناسب و همچنین سطح علمی بالاتری نسبت به مدارس عادی برخوردارند.

آزمون ورودی مدارس تیزهوشان رشته حفاری چاه های نفت و گاز هرساله برای سالتحصیلی جدید در دو مقطع تحصیلی متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار می گردد . آزمون متوسطه اول مدارس تیزهوشان رشته حفاری چاه های نفت و گاز با عنوان سنجش هوش شناخته می شود و مختص دانش آموزان پایه ششم به هفتم می باشد و آزمون متوسطه دوم مدارس تیزهوشان رشته حفاری چاه های نفت و گاز برای گزینش دانش آموزان از مقطع نهم به دهم برگزار می گردد که داوطلبان میتوانند در صورت داشتن شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان رشته حفاری چاه های نفت و گاز در بازه زمانی اعلام شده نسبت به ثبت نام و شرکت در این آزمون اقدام نمایند.


زمان و سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان رشته حفاری چاه های نفت و گاز

داوطلبانی که علاقه مند به شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان رشته حفاری چاه های نفت و گاز می باشند ، می بایست با زمان و نحوه ثبت نام در این آزمون آشنا شوند. زمان ثبت نام در آزمون تیزهوشان رشته حفاری چاه های نفت و گاز بر اساس اطلاعیه ای از طریق سایت سازمان استعدادهای درخشان رشته حفاری چاه های نفت و گاز به نشانی www.azmoon.medu.ir به اطلاع دانش آموزان خواهد رسید و با توجه به روال هرساله میتوان نیمه دوم بهمن ماه را بازه زمانی ثبت نام و نام نویسی در این آزمون تخمین زد.

توصیه می شود مقالات ثبت نام مدارس تیزهوشان و ثبت نام تیزهوشان حتما مطالعه نمایید.

تمامی مراحل ثبت نام و شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان رشته حفاری چاه های نفت و گاز بصورت اینترنتی خواهد بود و داوطلبان بایستی با مراجعه به سایت مدارس تیزهوشان رشته حفاری چاه های نفت و گاز ، از این طریق نسبت به نام نویسی خود اقدام کنند.

سازمان استعدادهای درخشان رشته حفاری چاه های نفت و گاز سامانه hoosh.medu.ir را به عنوان سایت ثبت نام مدارس تیزهوشان رشته حفاری چاه های نفت و گاز پایه ششم به هفتم و سامانه azmoon.medu.ir را به عنوان سایت ثبت نام مدارس تیزهوشان رشته حفاری چاه های نفت و گاز نهم به دهم معرفی کرده است  و دوطلبان جهت انجام فرایند ثبت نام می بایست در بازه زمانی اعلام شده با مراجعه به این سایت مراحل ثبت نام خود را انجام دهند.

توجه داشته باشید که جهت ورود به سایت ثبت نام تیزهوشان رشته حفاری چاه های نفت و گاز ، داشتن رمز ورود همگام الزامی می باشد(رمز همگام توسط مدیر مدرسه ارائه می شود). همچنین دانش آموزان عزیز توجه داشته باشید قبل از شروع فرایند ثبت نام حتما دفترچه راهنمای آزمون مدارس تیزهوشان رشته حفاری چاه های نفت و گاز را دانلود نموده و با مطالعه آن از شرایط و جزئیات برگزاری آزمون اطلاع پیدا کنید. ثبت نام مدارس شاهد نیز از سایت saja.medu.ir می باشد.

شرایط ثبت نام در آزمون مدارس تیزهوشان رشته حفاری چاه های نفت و گاز

1.     داشتن تابعیت ایرانی

  • توجه :ثبت نام اتباع غیر ایرانی، تابع بخشنامه مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور است.

2.      کسب مقیاس «خیلی خوب» در تمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی و کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس در نوبت اول پایه ششم در سال تحصیلی جاری جهت ثبت نام سنجش پایه هفتم.

  • توجه 1:چنانچه داوطلبی در مجموع دوسال تحصیلی مذکور، حداکثر در یک عنوان درسی ، مقیاس خوبه را کسب نموده بکد، ثبت نام وی بلامانع است.
  • توجه 2:با توجه به این که مراحل ثبت نام به صورت اینترنتی انجام می شود و مسئولیت صحت مندرجات در تقاضانامه ثبت نام به طور کامل بر عهده داوطلب است و در صورت مغایرت ، قبولی داوطلب لغو و بی اثرخواهد بود.

3.      داشتن حداقل معدل کل سالانه 19 در پایه هشتم خرداد سال تحصیلی قبل جهت ثبت نام آزمون ورودی پایه دهم.

توجه:دانش آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان رشته ممیزی انرژی – ساختمان از شرکت در آزمون ورودی معاف هستند . پذیرش نهایی این دسته از دانش آموزان در پایه دهم ، منوط به احراز شرایط ادامه تحصیل در پایه نهم سال تحصیلی جاری در مدارس استعدادهای درخشان رشته حفاری چاه های نفت و گاز مطابق ماده 15مصوبه شانزدهمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش است.

مراحل ثبت نام مدارس تیزهوشان رشته حفاری چاه های نفت و گاز 99 – 1400

  1. اولین گام جهت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان رشته حفاری چاه های نفت و گاز ورود به به سایت مدارس تیزهوشان رشته ممیزی انرژی – ساختمان بااستفاده از کد ملی و رمز ورود همگام می باشد.
  2. پس از ورود به سایت مذکور ، انتخاب  نقش دانش آموز و عنوان سازمانی نام مدرسه محل تحصیل داوطب می باشد.
  3. در این مرحله وارد پنل دانش آموزی خود خواهید شد که جهت ثبت نام در آزمون میبایست از منو "داشبورد" گزینه ثبت نام آزمون استعدادهای درخشان رشته حفاری چاه های نفت و گاز را انتخاب نمایید که با صفحه تعهدنامه روبرو خواهید شد که پس از مطالعه و تایید آن وارد مرحله بعدی خواهید شد.
  4. مرحله چهارم مربوط به تکمیل اطلاعات داوطلبی و مشخصات عمومی می باشد.
  5. چنانچه داوطلب خواهر و برادر همزاد ، داشته باشد باید در گزینه 11 ، کد ملی دوقلو یا چند قلو خود را وارد کند.
  6. مشخصاتی مانند (نام و نام خانوادگی ، کد ملی ، جنسیت ، نام و کد دبیرستان ، منطقه و استان محل تحصیل) به صورت خودکار نمایش داده خواهد شد و توجه داشته باشید که امکان اصلاح مشخصات برای دانش آموز وجود ندارد.
  7. این قسمت مربوط به دانش آموزان دارای سهیمه می باشد و چنانچه دانش آموز سهمیه شاهد را دارا باشد ، باید در فیلد سهمیه شاهد نوع سهمیه خود را مشخص نماید.
  8. پس از تکمیل اطلاعات داوطلبی ، نوبت به انتخاب مدارس و انتخاب رشته می رسد که داوطلب بایستی براساس علاقه خود اولویت بندی نماید.
  9. مرحله بعدی مربوط به پرداخت هزینه آزمون می باشد که  فرد برای پرداخت هزینه ثبت نام ، می بایست از کارت های بانکی عضو شبکه استفاده نماید.
  10. مرحله نهایی مربوط به تایید اطلاعات و دریافت رسید و شماره پیگیری ثبت نام میباشد.

نکات مهم در رابطه با مدارس تیزهوشان رشته حفاری چاه های نفت و گاز :

·         پذیرش و قبولی دانش آموزان در مدارس تیزهوشان رشته حفاری چاه های نفت و گاز ششم به هفتم و نهم به دهم در این آزمون بر اساس نمره آزمون آنها می باشد و معدل دانش آموزان در این پذیرش تاثیری ندارد.

·         میزان ظرفیت پذیرش هر کدام از پایه های تحصیلی به هنگام انجام ثبت نام الکترونیکی در سایت های تعیین شده به اطلاع دانش آموزان خواهد رسید.

·         انتخاب مدارس تیزهوشان رشته حفاری چاه های نفت و گاز متناسب با محل سکونت دانش آموزان صورت می گیرد از این رو در شهر هایی که در یک منطقه چندین دبیرستان دوره اول و دوم تیزهوشان رشته حفاری چاه های نفت و گاز وجود دارد هر داوطلب حداکثر می‌تواند 3 دبیرستان را به ترتیب اولویت های خود انتخاب نمایید.

·         امکان تغییر رشته در مدارس دوره دوم دبیرستان های تیزهوشان رشته حفاری چاه های نفت و گاز در سال اول پذیرش وجود دارد اما پس از سال اول متوسطه با شرایط و ضوابط تعیین شده امکان تغییر رشته برای دانش آموزان وجود دارد.

و در آخر در صورتی که در هریک از مراحل ثبت نام و نام نویسی آزمون ورودی مدارس تیزهوشان رشته حفاری چاه های نفت و گاز با مشکلی مواجه شدید میتوانید با کارشناسان سامانه ندای مشاور تحصیلی در ارتباط باشید.

ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان رشته حفاری چاه های نفت و گاز